Skara Simsällskap
Simidrott

Historia
Simningen startade i Skara under 1950-talet med Märta Apelskog, som entusiastisk ledare. Hon var även initiativtagare till de populära badbussarna till Näsbadet under 1940. Några större framgångar skördades inte på simmarbanorna. 1966 färdigställdes friluftsbadet på Vilanområdet. Då startade bland andra, några duktiga ledare från Skara IF:s simsektion: Sjunne Jönsson och Hans ”HC” Carlsson, Skara Simsällskap. Efter en tid blev det flera fina framgångar i klubben och antalet deltagare växte. Simskola och tränings- och tävlingsverksamhet har hela tiden varit kärnan i Skara SImsällskap.

Ordförande - Ulrika Lindahl

Swish 1233469905
Organisationsnummer 868400-8389
Föreningens hemsidor https://skarasim.sportadmin.se/

Kontakta oss gärna via mail med allmänna frågor om vår verksamhet på skarass@hotmail.com
Om du vill anmäla ditt barn till våra simskolor så gör du det under rubriken

Medlemskap på denna hemsida.

Förbundsinformation